Leadership Today | Misiunea Asociatiei Leadership Today
misiune, leadership today,
18859
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18859,ajax_fade,page_not_loaded,,popup-menu-slide-from-left,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Scoala de lideri!

promovam un tip de educatie non-formal, performant, interactiv, orientat spre necesitatile de formare ale tinerei generatii in concordanta cu personalitatea lor dar si cu realitatile socio-economice.

Managementul se refera la a convinge oamenii sa faca lucruri pe care nu vor sa le faca, in timp ce leadership-ul se refera la a-i inspira pe oameni sa faca lucruri pe care nu ar fi crezut vreodata ca le pot face - Steve Jobs.

Ne propunem sa contribuim, alaturi de scoala, la educarea unei noi generatii de tineri increzatori, intreprinzatori si entuziasti.

Deprinderea de a gandi inainte de a actiona, deprinderea de a expune si nu de a impune idei, competenta de a-l asculta si intelege pe cel de alaturi, capacitatea de a-ti asuma raspunderea pentru actiunile proprii, sunt numai cateva dintre competentele pe care si le vor insusi adolescentii care vor participa in proiectul nostru.

Traversam o perioada de mari framanatari si incertitudini. Solutiile pentru aceste probleme nu pot veni decat de la tineri capabili sa caute si sa produca Schimbarea.

Noi avem datoria sa le aratam ca sunt importanti, ca pot face alegeri, ca pot sa-si asume responsabilitati, ca sunt pregatiti sa faca fata Schimbarii.

Obisnuiti cu tehnologia de ultima generatie, copiii se simt foarte confortabil in singuratatea camerei lor, in fata computerului, dar devin stanjeniti in compania semenilor. Expertii in intretinerea unor relatii in lumea virtuala se dovedesc de-a dreptul neajutorati in construirea relatiilor interpersonale.

 

Justificarea implementarii “LEADERSHIP TODAY- SCOALA DE LIDERI “

Studiile de evaluare a  programelor de educatie sociala si emotionala, efectuate la sfarsitul anilor 90 in mai multe state americane, au demonstrat  ca implementarea acestora a determinat imbunatatiri substantiale ale reusitelor academice, scaderea abandonului scolar, scaderea violentei in scoli. (Studiile s-au derulat sub conducerea Comitetului pentru Educatie Academica, Sociala si Emotinala din cadrul University of Illinois din Chicago, informatie aparuta in Associated Press, 15 sept. 1993).

In 2002 Unesco a inceput promovarea unui nou tip de educatie si a emis o declaratie cu zece principii de baza pentru implementarea educatiei sociale si emotionale in scolile din 140 de tari.

Observand societatea romaneasca din ultimii ani nevoia unei solide educatii sociale si emotionale  devine mai actuala ca oricand. Referindu-ne doar la mult mediatizatul caz: “Liceului Jean Monet” se poate constata ca influenta scolii in modelarea noii generatii scade dramatic in fata agresivitatii falselor modele promovate in mass-media si alti vectori sociali.

Ritmul alert al schimbarilor din societate, provocarile crizei economice, pericolul real al unui mediu social toxic sunt doar cativa dintre factorii care accentueaza dificultatiile tinerilor de a se adapta, de a manageria provocarile sociale si profesionale.

Raspunderea transformarii tinerilor in cetateni responsabili, dinamici, pro-sociali, creativi  revine astazi in egala masura, scolilor, parintilor, factorilor politici, mediului de afaceri. Partenerii Proiectul LEADERSHIP TODAY- SCOALA DE LIDERI au inteles importanta si necesitatea asumarii acestei raspunderii si se implica voluntar in aceasta activitate pentru a contribui la  transformarea si integrarea noii generatii.

 

Ce dorim sa obtinem prin “LEADERSHIP TODAY-SCOALA DE LIDERI”

Scopul este acela de a oferi un model viabil pentru dezoltarea competentelor sociale si organizationale ale liceenilor intr-un cadru non-formal.

Obiectivele urmarite prin acest proiect sunt urmatoarele:

  • Cresterea gradului de implicare sociala a liceenilor cuprinsi in grupa de varsta 15 – 17 ani, prin dezvoltarea creativitatii si a inteligentei emotionale.
  • Dezvoltarea si promovarea unor programe de educatie non-formala adresate liceenilor din grupa de varsta 15 – 17 ani prin intermediul unor cursuri/ seminarii/ workshop-uri de comunicare, dezvoltare organizationala, dezvoltarea creativitati, managementul conflictelor si managementul proiectelor.
  • Cresterea gradului de implicare, valorizarea si recunoastere a implicarii sociale a liceenilor prin intermediul unui concurs de proiecte cu caracter socio-educativ.